شیلنگ ترموپلاستیک

۲ بازديد
وطیفه انتقال سیالات بر پایه نفت و آب را شیلنگ ترمولاستیک می باشد. که برای طیف وسیعی از ماشین اات صنعتی، برق، مزرعه و ساخت و ساز به کار گرته می شود.  در ساخت این شیلنگ ها معمولا از موادی مانند پلی آمید و پلی استر ، پلی استر، پلی اتیلن، پلی اورتان و PVC ساخته شده است.

کاربرد شیلنگ ترموپلاستیک چیست؟

شیلنگ های ترموپلاستیک به عنوان خط لوله انعطاف پذیر برای سیستم های فشار متوسط ​​استفاده می شود. شیلنگ های ترموپلاستیک در وسایل نقلیه شهری، ساختمانی و ماشین آلات کشاورزی استفاده می شود، جایی که فشار بالا و مقاومت در برابر محیط های تهاجمی و دماهای بالا ضروری است، زمانی که استفاده از شیلنگ های فشار قوی معمولی غیرممکن است. شیلنگ های ترموپلاستیک مقاومت بیشتری در برابر روغن های مختلف، حلال ها، رنگ ها، جلا دهنده ها، هوا، گاز، سوخت زیستی، روغن داغ و غیره دارند.

ساخت شیلنگ ترموپلاستیک

در ساخت آن یک شیلنگ ترموپلاستیک شبیه شیلنگ فشار قوی است. لایه داخلی از پلی استر، پلی آمید یا تفلون تولید می شود، لایه خارجی از پلی اورتان تولید می شود، ساخت و ساز ممکن است با نوار فلزی یا الیاف پلی استر تقویت شود.

مزایای شیلنگ های ترموپلاستیک

مزایای اصلی شیلنگ های ترموپلاستیک عبارتند از:

  • انعطاف پذیری
  • مقاومت سایشی
  • شعاع خمش کمتر در مقایسه با شلنگ فشار قوی
  • مقاومت در برابر دماهای بالا
  • مقاومت در برابر محیط های تهاجمی
  • عدم رسانایی

انواع شیلنگ های ترموپلاستیک

شیلنگ های فلوروپلاستیک (شلنگ های PTFE) اول از همه برای اتصال انعطاف پذیر خطوط هیدرولیک در نظر گرفته شده اند، جایی که مقاومت در برابر دماهای بالا، فشار و محیط های تهاجمی مورد نیاز است و همچنین در شرایط افزایش ارتعاش و ضربه های هیدرولیکی در مایع کاری کار می کنند. شیلنگ های فلوروپلاستیک انعطاف پذیر ساختار ساده ای دارند. لایه داخلی یک لوله فلوئوروپلاستیک است، لایه خارجی – نوار فولادی ضد زنگ، که ویژگی های استحکام شیلنگ را افزایش می دهد و از آسیب مکانیکی محافظت می کند. لوله فلوروپلاستیک می تواند صاف و موجدار باشد. لوله راه راه انعطاف پذیری شیلنگ را افزایش می دهد، اما چنین شلنگی در مقایسه با شیلنگ های دیواره صاف بسیار گران تر می شود و فشار کمتری را تحمل می کند. به همین دلیل در موارد خاص توصیه می شود این شیلنگ ها را با مارپیچ فلزی اضافی تقویت کنید. برای از بین بردن الکتریسیته ساکن، لوله ممکن است با افزودن ترکیب کربنی آنتی استاتیک خاص تولید شود. معمولاً شیلنگ‌های PTFE با اتصالات هیدرولیک معمولی وصل می‌شوند که با فرول‌های صاف فشرده شده‌اند.

ویژگی های شیلنگ PTFE

شیلنگ PTFE دارای ویژگی های زیر است:

  • مقاومت در برابر بسیاری از مایعات و گازها از جمله قلیایی ها، حلال ها، روغن ها، اسیدهای تهاجمی
  • طیف گسترده ای از مقاومت در برابر حرارت (شلنگ های تفلون در طیف وسیعی از دماها استفاده می شود)
  • انعطاف پذیری و وزن کم (انعطاف پذیرتر و سبک تر از شیلنگ های فشار قوی و شیلنگ های مارپیچی هستند)
  • نسبت اصطکاک کم (افت فشار کم)
  • ضد چسبندگی (شلنگ ها به راحتی تمیز می شوند، که طول عمر آنها را افزایش می دهد، مواد متحرک به دیواره های شلنگ نمی چسبند)
  • مقاومت در برابر بارش های جوی و اشعه ماوراء بنفش

در شرکت سپهر هیدرولیک کاران می توانید شیلنگ های ترموپلاستیک باکیفیت تولید شده توسط تولید کنندگان پیشرو جهان را خریداری کنید.


شیلنگ بخار
شیلنگ هیدرولیک, شیلنگ PTFE, شیلنگ روکش استیل
 
 
شیلنگ بخار خرطومی

شیلنگ PTFE خرطومی (PTFE-CONVOLUTED )


 
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد